Recenze - Jestli zůstanu


Autor: Gayle Forman
Nakladatelství: 
Ikar
Počet stran:
184
Rok vydání: 
2011
Žánr: 
Romány pro ženy
Vazba: 
vázaná s přebalem

Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.



Příběh o dívce,která je velmi nadaná celiistka,ale během okamžiku  se jí změní život.Stačí nasednout do auta,být v nesprávnou dobu na nesprávném místě a život je najednou jiný.

Mia má autohavárii,při které zemřou její rodiče.Ona je také bohužel ve vážném stavu,ale má možnost vnímat okolí,jelikož její duše je mimo její tělo.Neví,co se to to s ní vlastně stalo.Jen přihlíží na věci,které se dějí kolem, a je jen na ní,jak se rozhodne.

Na knize se mi líbí,že je rozdělena na dvě části.Na část,kdy je Mia v nemocnici a přihlíží na to,co se kolem ní dějě, a na část,kde se o Mie a jejím životě něco dozvíme.Dozvíme se něco o její rodině,o příteli,nejlepší přítelkyni,o tom,jak hrála na celllo a spoutu dalších zajímavých věcí.Přijde mi to,jako opravdu úžasný nápad.


Z knihy mám smíšené pocity.Jednou se člověk zasměje,podruhé mu je do pláče,jelikož musí být opravdu těžké ztratit své nejbližší.Během čtení jsem se často nutila přemýšlet.Bylo mi Mii líto,protože věřím,že kdyby tohle zažil kdokoliv z nás,nebylo by to pro nás jednoduché.

Kniha je oddechová,pro nenáročné čtenáře.Mě osobně se velmi líbila.Nevěděla jsem,co od ní mám čekat,takže jsem měla trochu obavy,že mě kniha bude nudit.S překvapením se mi kniha líbila.

Naopak se mi nelíbí to, že kniha kniha má dva díly.Jelikož kniha je docela tenká a myslím si,že by nevadilo kdyby oba díly vcucly do sebe.Je mi totiž líto,že kniha měla otevřený konec.

Hodnocení: 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno