Recenze - Jméno hvězdy

Autor:  Maureen Johnson
Počet stran: 326
Rok vydání: 2012
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: Levné knihy
Série: Stíny Londýna
Díl v sérii: 1


Anotace:

Nad Londýnem se stahují mračna strachu a Rory je jediným klíčem k vrahově identitě... 
Roryini rodiče se rozhodnou pracovat v Anglii a své milované dceři nabídnou jedinečnou příležitost: rok studia na prestižní střední škole v centru Londýna. Rory se příliš dlouho nerozhoduje a za pár týdnů už směřuje z ospalého louisianského městečka do evropské metropole, kde se v té chvíli začíná opakovat nepříjemná historie. Kdosi vraždí po vzoru nikdy nedopadeného Jacka Rozparovače. Všechna těla jsou nacházena tam, kde je původní vrah znetvořil v roce 1888 - ve východní části Londýna, v jejímž srdci stojí i Roryina nová internátní škola.


Příběh o znovuzrození Jacka Rozparovače. Rory je studentka na Londýnské internátní škole. Z prvu to vypadá,že školní rok bude stejný,jako každý jiný,ale pravý je opak. Rory se zde setkává s Boo,Stephenem a Callumem.S lidmí,kteří jsou ji podobní s jednou zvláštní věcí. 
Když začne v Londýně zasahovat Rozparovač a Rory začně vídat věci,které si sama nedokáže vysvětlit, nastane další problém. Rory zjistí,že Jack Rozparovač chce ji. Příběh plný napětí,nadpřirozena a přátelství.


Místnost také zaplnil ten zápach... Nasládlý nepříjemný zápach spáleniny.


O knize Jméno hvězdy jsem se dozvěděla náhodou, když jsem projížděla recenze na blozích.
Příběh a námět knihy se mi ihned zalíbil,takže jsem si knihu ihned napsala do seznamu knih,které bych si ráda pořídila.
Když jsem jednou navštívila Levné knihy,tak jsem tam tuto krásku spatřila a ihned jsem si ji koupila. 

Musím říct,že vůbec nelituji,že jsem si ji pořídila. Jde o pěkně napsaný příbeh.Knížka je i pěkně přeložená! :) 

Teď k postavám. Ze začátku jsem měla strach,že si Rory neoblíbím,ale nakonec jsem si ji doslova zamilovala a každý okamžik jsem s ní prožívala na 100%. Rory je zvláštní typ člověka. Svou zvláštností člověka zaujme a vtáhne do děje knihy. 
Roriinu spolubydlící jsem si také oblíbila. Jazza byla dívka,která měla spoustu oblečení a člověk by si o ní z prvu mohl myslet,že se jedná o namyšlenou Londýňanku.Když člověk Jazzu pozoruje více,zjistí,že se jedná o opravdu kamarádskou dívku.
Když se v příběhu objevila Boo,okamžitě jsem ji neměla ráda. Nevím proč,ale bylo to asi tím,že pořád dolízala za Rory. Když jsem pak ale zjistila pravdu,o tom,co bylo tím důvodem,změnila jsem názor a Boo si oblíbila. 

Celá kniha je napsána z pohledu Rory. Začátek knihy nebyl nijak báječný,ale od 50 stránky je kniha napínavá a nutí člověka,aby nepřestal číst.

Docela mi v knize vadil románek mezi Rory a Jeromem. Mně se to k příběhu prostě nehodilo. Navíc,se scény s nimi objevovaly jen zřídka. Prostě mi to nepřišlo,jako pravá láska. Rory a Jerome se v podstatě jenom líbali,jinak jsem tam pěknější scény s nimi nezažila.

Takže jednoznačně pokud máte možnost,tak si knížku přečtěte! Nemáte co ztratit. Já jsem se osobně děje taky docela bála,ale opravdu jsem byla mile překvapena. Už jsem si ani nemyslela,že by Lk mohly něco takového dokázat. Tedy přeložit knížku dobře.

Do budoucna by měl vyjít další díl, a za to jsem opravdu ráda. Na 100% si chci přečíst pokračování této knihy,protože se mi opravdu líbila.Snad mě Lk nezklamou a druhý díl opravdu vydají.



K obálkám opravdu nemám slov.Ta naše se prostě s původní nedá srovnat. Nezlobte se,ale ta naše obálka je prostě ohavná. Ano,pozadí se mi líbí a písmo u názvu knihy taky. Ale jméno autorky? Však já ho skoro nevidím. A to je dle mého názoru chyba. Navíc,žena na obrázku splývá s pozadím a to je prostě neslýchané. Z obálky jsem opravdu zklamaná,protože já si myslím,že tato kniha by si zasloužila lepší vzhled.

Naší obálce dávám s bídou 2/5.


Knížku hodnotím 5/5



Komentáře

  1. Jo jo ta originální je mnohem hezčí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zdá sa mi to, ale české obálky sú nejaké divné? (Nič v zlom.) Námet je skvelý. To, že je kniha písaná z jej pohľadu je pre mňa určite plus. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nad naší obálkou se už rozčiluju nějakou dobu:/ Ale už jsem o této knížce slyšela a jsou na ni pozitivní ohlasy, takže se na ni taky chystám:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno