Recenze - V plamenech


Autor: Rosamund Lupton
Počet stran: 
480
Rok vydání: 
2013
Vazba: 
vázaná
Nakladatelství: 
Ikar
Série: -
Díl v sérii:
-

Anotace:

Ve škole vypukl ničivý požár. Uprostřed plamenů zůstanou i sedmnáctiletá Jenny a osmiletý Adam. Grace, která je shodou okolností zrovna poblíž školy, v tu chvíli myslí jen na jediné – musí své děti zachránit. Za každou cenu...
Zatímco Grace i Jenny leží v bezvědomí v nemocnici, jejich duše se oddělují od tělesných schránek a vidí, co ostatní vidět nemohou. Byl požár jen nehoda, anebo ho někdo založil úmyslně? Kdo by to udělal? A proč? S každou odpovědí se však vynořuje jen stále více otázek… Grace musí odhalit totožnost pachatele a ochránit před ním svoje děti, protože indicií, které naznačují, že se jim žhář pokusí znovu ublížit, je až podezřele mnoho. Aby se jí to podařilo, musí dokázat nemožné – překročit hranice fyzických slova a pokusit se o zázrak.



Příběh o milující rodině, falešných přátelích, lží, lásky a válkou mezi dobrem a zlem. Grace jse 39leté žena, která má dvě děti. Melého Adámka a 16letou Jenny. 
Jeden den se jim ale stane osudným. Školu zasáhne požár, ve kterém zůstává Jenny. Grace neváhá a běží do plamenů zachránit svou dceru. Od tohoto okamžiku bojuje Grace s Jenny o život. Podaří se tetě Sáře vyšetřit případ? Zjistí, kdo zavinil tuto hrůzostrašnou událost? Bude Grace s Jenny žít? 
Na tuto knihu jsem narazila v knihkupectví. Ihned mě zaujala obálka a anotace vypadala skvěle.
Od knihy jsem ale čekala více. Proto jsem teď zklamaná.
Čekala jsem strhující,čtivý příběh. Bohužel jsem to od knihy nedostala. Nemůžu říct, že by kniha nebyla čtivá, ale to vyšetřování jen marnilo čas. Kdyby byla kniha o 200 stran kratší, určitě by se
čtenářům zalíbila více.

Kniha je napsána z pohledu Grace, která se během příběhu vrací do obyčejného života její rodiny. Vrací se k různým vzpomínkám, které jsou pro ni důležité.

Grace s Jenny jsou v nemocnici. Všechny události vnímají mimo své tělo. Jsou to andělé nebo duchové. To Grace sama posoudit nedokáže.

Kniha se odehrává po celou dobu v nemocnici, chvílemi ve škole, kde vypukl požár, nebo tam, kam se zrovna Grace vydá se svým manželem nebo švagrovou Sárou.


Grace jsem si jako hlavní postavu moc neoblíbila. Musím ale přiznat, že se mi hodně zamlouvala její povaha. Grace zastupovala roli milující matky, manželky a dcery. Vždy si k člověku dokázala najít cestu, až už provedl cokoliv hrozného. Ve všech lidech viděla aspoň trochu dobra.

K jenny už jsem měla jiný vztah. Přeci to jen byla 16letá puberťačka a né 39letá žena. Jenny se jevila jako dívka, která dospívá a nechce, aby za ní rozhodovala matka.Chtěla mít svá rozhodnutí a svůj život. Jenže její matka to pořád nechápala a brala Jenny za svou malou holčičku.

Nakonec ale Grace pochopila. Pochopila, že její dcera je již dospělá.

Takže na závěr bych asi řekla, že kniha je průměrné čtení. Chvílemi se člověk baví, chvílemi mu je smutno nebo se nudí. Já jsem od knihy čekala více. Takže jsem opravdu velice zklamaná.
Moc se mi na knize líbilo, že člověka donutila zamyslet se nad životem. Nad tím, jak je rodina a zdraví důlležité. Tuto důležitou věc spoustu lidí nechápe. Pochopí vždy, až už je pozdě.
Také mě opravdu překvapil konec. Předvídala jsem něco jíného.  U poslední stránky mi ukápla slza. Protože jsem si uvědomila, že Grace na rodině tak záleželo, že obětovala to nejcenější, co měla.

Naše obálka se mi moc líbí. Dle mého názoru je lepší než originální. Ta naše ja taková pestřejší. Já osobně miluji červenou. Takže to je takové plus. :)

Naší obálce dávám 5/5. :)


Knize dávám 3/5. :)


Komentáře

  1. Určite česká obálka je krajšia. Dej knihy ma veľmi nezaujal, nemám veľmi rada knihy na spôsob detektívky.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si knihu chci taky přečíst :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno