Recenze - Říkej mi princezno

Autor: Sara Blaedelová
Počet stran: 296
Rok vydání: 2013
Vazba: vázaná
Nakladatelství: Host
Série: -
Díl v sérii: -

Anotace:

Dánský bestseller v tradici Stiega Larssona a Camilly Läckbergové... Kriminální inspektorka Louise Ricková z oddělení vražd kodaňské policie řeší případ mladé ženy, která se na schůzce stane obětí znásilnění. Louise si brzy uvědomí, že vyšetřování bude složitější, než si zpočátku myslela: oběť poznala násilníka na internetové seznamovací stránce, kde vystupoval pod falešnou identitou. Louise začne zkoumat nevyřešené případy znásilnění a narazí na brutální útoky, které odpovídají profilu pachatele. Dochází však k nečekanému a tragickému vývoji situace: je nalezena mrtví mladá žena a podobnosti jednotlivých případů jsou hrozivé. Chladnokrevný pachatel zneužívá stále rostoucího trendu seznamování online. I když se Louise podaří odhalit několik pseudonymů, pod nimiž muž vystupoval, všechny pokusy odkrýt jeho pravou identitu jsou bezúspěšné. Když se Louisina přítelkyně, novinářka Camilla, svěří, že i ona se schází s mužem, kterého poznala na internetu, Louise si uvědomí, že jediným způsobem, jak může dopadnout vraha, je jít na internet - a na schůzku.


Když jednoho dne znásilní Suzanne muž, s kterým se seznámila přes internet, tak pro Lousie začíná nová výzva. Musí pachatele vypátrat a pomoci tak jiným ženám, kterým by se mohla stát podobná událost. Když pachatel znovu znásilní ženu, která se udusí zvratky, tak Lousie zjistí, že jde do tuhého. Musí znásilňovatele a vraha odhalit dřív, než někdo další přijde o život.


O knize Říkej mi princezno se moc nemluví. Jedná se o detektivní román, ve kterém je hlavní téma o muži, který znásilňuje ženy po třicítce.
Když se mi naskytla možnost, abych si knihu přečetla, tak jsem neváhala. Z prvu jsem měla strach, že je to čtivo pro starší čtenáře a mě nezaujme, ale když jsem se do ní pustila byla jsem překvapená. Ze začátku se mi kniha opravdu líbila. Bylo v ní napětí i akce. Postupně se ale zhoršovala. Akce zmizela a řešil se pouze případ, který měla detektivka Lousie vyřešit.

Autorka při psaní knihy také občas zabrousila do osobního života a vztahů vyšetřovatelky Lousie. Což bylo příjemné, protože jsem se o hlavní hrdince dozvěděla více. Také zde autorka popisovala znásilňování. Vždy, když pachatel znásilňoval nějakou ženu, tak zde bylo popsáno, jaké má žena pocity a jak se cítí. Což knihu také obohatilo.

Hlavní hrdinka Lousie je obyčejná žena, která má práci vyšetřovatelky. Žije doma s mužem, s kterým se moc nevídá, protože oba moc pracují. V polovině knihy ji muž opustí, jelikož si našel jinou ženu. Po čase, ale zjišťuje, že mu Lousie chybí.
Poté co Lousie muž opustil, tak je to pro ní těžké. Má pocit, že je těhotná a svět se ji hroutí. Bohužel ale musí makat na plné obrátky, protože má na práci pomoci ženě, která byla  znásilněná a musí najít pachatele.

Říkej mi princezno je celkem čtivá detektivka. Občas jsem se při čtení nudila a přeskakovala řádky. Některá slova byla tak dlouhá a nečitelná, že jsem je ani nečetla celá. Občas jsem se také modlila, aby kniha již skončila.
Nebylo to ale až zase takové utrpení. Člověk se při čtení dozvěděl spoustu nových věcí. Například o seznamování na internetu a o povahách lidí.
Jednoduše, kdo má rád detektivky tak ať po této knize sáhne. Já z ní moc nadšená nejsem a určitě se k ní vracet nebudu. Nebyl to můj šálek kávy. Někomu se ale tato kniha může zalíbit. 
Pokud budete mít možnost zkuste si ji přečíst. Je to útlá knížečka s malými písmenky, ale čte se poměrně rychle.
Naše obálka se mi moc nelíbí. Původní na první pohled zaujme, ale naše člověka odradí. Myslím si, že kniha by jsi zasloužila hezčí obálku.

Obálku knihy hodnotím 2 hvězdičkami z 5.

Knihu hodnotím 3 hvězdičkami z 5.

Moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří