Recenze - Odhalení



Autor: L. J. Smith
Počet stran:
272
Rok vydání: 2011
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: Fragment
Série: Temné vize
Díl v sérii: 1


Anotace:

Schopnosti, které přesahují lidské chápání!
Kaitlyn má nezvyklé oči a jasnovidecké schopnosti. Žije s pověstí čarodějky.
Pozvání do institutu nadaných pro ni znamená naději na nový život. Všichni se však brzy dozví pravdu o experimentu, který ohrožuje jejich zdravý rozum a životy…
Zatímco přemýšlela, stále si kreslila. Nebo spíš její ruka si kreslila – zdálo se, že její mozek to vůbec nevnímá. Teď se podívala dolů a poprvé si všimla, co vytvořila.
Pavučinu.
Ale divné bylo to, co bylo pod tou pavučinou, tak blízko, že se jí to skoro dotýkalo. Oči.
Široce otevřené, kulaté oči s hustými řasami. Oči Bambiho. Dětské oči.


 

Kait je studentka, která nikdy nebyla ve společnosti chtěná. Má zvláštní schopnosti. Dokáže nakreslit moment, který se má stát. Jenže i když tato schopnost zní lákavě, tak je zde jeden zádrhel. Kaitlyn nemůže těmto momentům zabránit.
Když se ji naskytne příležitost, aby se naučila své síly ovládat, tak se těší na svůj nový život.
Jenže nic není tak růžové, jak se zdá. Ze štěstí se stane zlý sen.





Temné vize je velice kladně hodnocená série. Autorka série napsala známé knihy Upířích deníků, které se mezi čtenáři příliš neusvědčily. To je také jeden z důvodů proč se čtenáři bojí pustit do této série.
Já z prvu také byla na rozpacích, ale nakonec jsem ráda, že jsem autorce dala šanci. 
Kniha se mi líbila již od začátku a já byla stržena do napínavého, přesvědčivého a velice zajímavého děje, který se mi dostal pod kůži. Knihu jsem hltala od samého začátku a doufala, že se dočkám šťastného konce, který byl za jistých ohledů velice otevřený.                                   Autorka si hrála se slovy, dokázala čtenářům přiblížit hlavní postavy, jak zevnitř, tak i zvenčí. Čtenář ihned mohl posoudit, jak bude postavu vnímat, a jestli se mu zamlouvá, či ho naopak rozčiluje.
Autorčin styl psaní se mi velice líbí. Je jednoduchý, ne příliš zapletený a nutí čtenáře pokračovat dál ve čtení. Každá kapitola končí výzvou. Vždy jsem byla ihned donucena kouknout se aspoň na první odstavec další kapitoly, abych zjistila zda vše dopadlo dobře.

Kait, má velice zvláštní nadání. Dokáže nakreslit obrázek, který se vždy vyplní. Kate její nadání nevyhovuje. Ve škole jí říkají čarodějka. Nikdy nikam nezapadala. 
Když se ji naskytne příležitost, aby se dostala do společnosti lidí, kteří mají také paranormální schopnosti, chvíli tápe. Nakonec se ale rozhodne, že to zkusí. Ze začátku si připadá jako v ráji. Ostatní ji mají rádi, jsou jako jedna velká rodina. Když se ale v institutu začínají dít divné věci a Kait spolu s ostatními přichází na velice krutou pravdu, tak se ji život otočí vzhůru nohama.    
                             
Kait jsem si již od začátku oblíbila. Líbilo se mi na ní její nadání. Je to velice milá dívka, která touží po přátelích, které nakonec objeví. Občas na vše reaguje přehnaně a mrzí mě, že si nedokáže vybrat mezi Gabrielem a Robem. Občas mi tento milostný trojúhelník připomněl Upíří deníky.                                               
Gabriel je kluk, který si od lidí často od lidí držel odstup. Pan Zetes ho přijal do institutu i přes fakt, že je Gabriel ve vězení. Dvakrát zabil člověka. Ale i přes tyto nepříjemnosti to zřejmě panu Zetesovi nevadí. Jediná Kait se dokáže Gabrielovi dostat přes jeho bariéry. Což pro Gabriela není příjemné.

Rob má schopnost léčení lidí. Což mě od samého začátku velice zaujalo. Rob je velice sympatický, hodný a milý kluk, na kterém je přeci jen nějaká chyba. Nedokáže otevřít své city a proto mu trvá delší dobu než si uvědomí, že Kate miluje.

Anna je dívka, který dokáže komunikovat se zvířaty. Zní to skvěle. Taky to je skvělé. Kdo by nechtěl komunikovat ze zvířaty, že ano? :) Anna je velice vyrovnaný typ člověka. Je opakem Kait. Na nic nereaguje přehnaně a vždy se snaží ihned jednat a řešit situace, které se ji připletou do cesty. Annu jsem si velice oblíbila. Možná víc než Kait. Jen mě mrzí, že nedostala v knize více prostoru.

Poté tu je ještě jedna postava Lewis. O jeho charakteru jsem se příliš nedozvěděla. Byla to taková šedá myška. Při čtení jsem ho nijak výrazně neregistrovala. Jako by tam nebyl. To je jedno z mála záporů, co mi v knize chybělo. Autorka nedala prostor všem postavám.
Jednoznačně Odhalení se mi velice líbilo. Doufejme, že druhý díl bude stejně napínavý jako tento. Já osobně jsem velice překvapená. Nikdy by mě nenapadlo, že by Smithová mohla napsat tak skvělou knihu. Klobouk dolů.
Takže kdo tuto knihu nečetl a je na rozpacích, tak by být neměl. Protože se vám to určitě bude líbit. Je to skvělý zážitek, který se čte jednoduše a rychle.

Knihu hodnotím 4 hvězdičkami z 5. 

 

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

  1. Tiež som sa bála chytiť túto sériu do rúk :) Ale nakoniec som sa pustila do prvej časti a zaujala ma. Chcem si teda aj prečítať dvojku.

    OdpovědětVymazat
  2. Toto môže byť veľmi zaujímavá knižka :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno