1. ledna 2014

Recenze - Osudové rozhodnutí

Autor: Lisa McMann
Počet stran: 224
Rok vydání: 2012
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: Fragment
Série: Lovkyně snů
Díl v sérii: 3

Anotace:

Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život. Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...


Janie je o prázdninách s Cabelem na chatě. Janie přemýšlí o své budoucnosti, protože ví, že přijde o zrak a stane se s ní nemohoucí stařena. Horší pomyšlení je ale na to, že Cabel se s ní rozhodl zůstat. Chce promarnit život s ní.


Od závěrečného dílu jsem čekala mnohem více akce a napětí. Bohužel po celou dobu čtení se Janie zajímala pouze o svého otce a o svůj vztah s Cabelem.

Cabel je jako vždy Janinou jedinou oporou. Záleží mu na ní tak moc, že si chce za Janie vzít zodpovědnost až bude stará a slepá. Janie ale stále neví, jak se má rozhodnout. Či s má s Cabelem zůstat nebo ne.
Jani koneckonců nemá nikoho krom něho. Její matka se utápí v alkoholu a nemá o ni zájem. Za jejího života to bylo přesně naopak. Janie se starala o svou matku. 

Na autorčin styl psaní jsem si ze začátku nemohla zvyknout, ale po dočtení posledního dílu jsem si uvědomila, že mi to u této autorky vůbec nevadí. Tento styl k ní prostě patří a vždy když uslyším její jméno vzpomenu si na Lovkyni psanou deníkovou formou.

Tato série skončila velice rychle. Měla rychlý spád, ale člověk si ji zamiloval. Příběh o dívce, která umí proklouznout lidem do snů je fascinující. Já osobně bych si taky někdy chtěla zkusit proniknout někomu do snů a zjistit o čem nebo o kom se jim zdá.

Jednoznačně jsem ráda, že jsem si tuto sérii přečetla. Protože tato kniha mi něco dala. Dala mi naději v to, že láska hory přenáší. Cabel se projevil jako velice milující a věrný muž. Což v našem světe objevíme málokdy.

Knihu hodnotím 3 hvězdičkami z 5.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)