Recenze - Měsíc Gomrathu


Autor: Alan Garner
Počet stran: 212
Rok vydání: 20089
Vazba: vázaná
Nakladatelství: Albatros
Série: Alderley
Díl v sérii: 2


Anotace:

Znovu se setkáváme s Colinem a Susan, kteří se touží vrátit do světa kouzel a čar. A přestože jim Cadellin Stříbrobrvý uzavřel Fundindelce, řítí se nezadržitelně do nového dobrodružství. Síly dobra a zla znovu stojí proti sobě a život obou dětí visí na vlásku. Z dávných časů se na světlo světa totiž vynořily bytosti zapomenuté a nezkrotné. Temný stín se plazí po úbočích Hřbetu a v noci není radno vycházet…


Příběh o dětech Colin a Suzan, které nemají jen tak obyčejný život. Čelí hrůzné čarodějnici, která chce vše dobré ovládnout. Jelikož nosí Suzan na ruce náramek, který je jedinou nadějí, tak vše není ztraceno. Suzan musí ukázat svou statečnost a čarodějnici se musí postavit. Podaří se Suzan vše špatné zastavit? Pomůže ji někdo? 


Máte rádi elfy, skřítky, čarodějnice, čaroděje a magické předměty? Jestli ano, tak jste na tom stejně jako já. Ale taky mám ráda kvalitně zpracované knihy. Což by se u této říci nedalo.


Jeden by si řekl, že by se autor po napsání druhé knihy mohl zlepšit. Ano zlepšil, ale ne příliš. Mladší čtenáři by si ho možná oblíbili, ale starší ne.

Překlad můžu pochválit. Byl opravdu příjemný a nikde jsem si nevšimla náznaku chyb.
Nevím, z jakého důvodu má kniha vysoké hodnocení na Goodreads.
Možná jsem divná já, ale moc často se mi nestává, že bych se u čtení těšila na konec.
Také mě docela překvapoval rychlý spád knihy. I když se v knize objevoval méně, než v předchozím díle.

Opět se v knize naskytla chyba u postav. Čtenář se o nich nedozvěděl nic bližšího. Hráli v knize pouze roli v ději. Nedozvěděl se o nich víc, než věděl.

Colin a Suzan jsou sourozenci. Jejich úkolem je zachránit svět. Ale přeci jen jsou to dvě malé děti, které vždy nemají odvahu a občas se něčeho zaleknou. Ale i přes jejich věk dokáží udělat nemyslitelné. Ukáží čtenáři svou odvahu a silnou povahu.
Suzan v knize hraje vyšší roli než Colin. Jelikož Suzan nosí náramek, tak je vše na ni. Když se vydá na pospas zlé čarodějnici její přátelé ji neběží pomoci, kromě Colina.
Colin je velice statečný a milující bratr. Svou sestru má ze všeho na světě nejraději.

Po dějové stránce není kniha příliš špatná. Najdou se kapitoly, které čtenář čte s nadšením a líbí se mu.
Já jsem zklamaná, ale i naopak potěšená. Nečekala jsem, že by se od prvního dílu tento díl mohl nějak lišit, ale lišil se. Byl čtivější a o krapet více propracovanější. I když ne tak, jak bych si představovala. Naopak ale musím uznat, že děj se mi opravdu líbil.
Klasická fantasy, kterých je na světě spoustu.
V angličtině vyšel i třetí díl, ale ten se k nám nedostal a pochybuji, že dostane. Naštěstí, ale po třetím díle nijak neprahnu.
I když kniha nesplnila mé očekávání, tak jsem ráda, že jsem si ji přečetla. Do budoucna se k ní ale nevrátím. :)

Knihu hodnotím 2 hvězdičkami z 5.

 

Komentáře

  1. Aspoň vím že je to knížka do které se nemám dvakrát tolik hrnout :)).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno