Recenze - Dračí oči – Čarodějka

Název: Dračí oči – Čarodějka
Originální název: Dračí oči – Čarodějka
Autor: Kristina Hlaváčková
Rok vydání: 2014
Rok vydání originálu: 2014
Vazba: vázaná
Počet stran: 392
Nakladatelství: Fragment
Série: Dračí oči
Díl v sérii: 1
Goodreads: 2.86

Anotace:

Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy...

Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!



O autorce:

Kristína Hlaváčková se narodila v roce 1979 v Praze. Část svého dětství strávila s rodinou v Nigérii. Začala psát velmi brzy, většinou ale "do šuplíku". Na střední škole získala stipendium do USA, kde si našla cestu k jedné životní "lásce" - ke keramice. V současné době spolupracuje jako překladatelka s ČVUT a vrátila se ke studiu na Univerzitě Karlově. V minulosti překládala titulky seriálů pro MTV a texty pro prestižní čínský architektonický časopis.
Kniha Dračí oči - Čarodějka je její prvotinou.



Trailer:



Příběh o osmileté Eleně, která byla obdarována silnou mocí, nás zavede do světa draků, čar a kouzel.
Elena je ještě malé dítě, které by si mělo hrát s panenkami. Musí ale rychle vyrůst, vzdát se dětství a kráčet vpřed osudu, který ji život přichystal.
Elenina moc stále roste, a proto se musí učit své síly ovládat, aby neohrožovala lidstvo. Proto ji matka dává do péče elfům, a doufá, že vše bude vyřešeno. Síla Eleny je ale silnější, než si všichni mysleli. Dokáže Elena svou moc ovládat? Bude pro svět zkázou?

Čarodějka je knížka, na kterou má každý čtenář jiný názor. Můžeme ve světě čtenářů naleznout ty, kteří pokládají tento příběh za špatný, ale i ty, kterým se líbil, zaujal je, pobavil a potěšil.
Já ale nepatřím ani mezi jednu skupinu, kterou jsem jmenovala. 
Když jsem se do knihy začetla, tak mě zarazil věk hlavní hrdinky. I když byla kniha velice čtivá a bavila mě, tak jsem pořád musela myslet na to, že Elena se chová, jako dospělá žena, dokonce byla chytřejší než hrdinky jiných knih ve vyšším věku. Osmileté děvče takto neuvažuje. Není tak statečné. Není tak chytré. 
Tak proč autorka dala naší hrdince osm let? Osm? To je směšné. 
Dlouho mi to vrtalo hlavou a já doufala, že se věk postupem času změní, že to je jen začátek. Ale ne. Tento věk nás doprovázel většinu knihy. Musela jsem si na něj zvyknout, a nakonec se mi kniha hodně líbila. Byla nad má očekávání, a občas jsem u ní tajila dech, a dokonce se i zasmála.

Styl psaní autorky Vás vtáhne do děje již na prvních stránkách. Je čtivý, vtipný a nevnímáte u něj čas. Mírně mě ale překvapila autorčina slovní zásoba. Častokrát jsem si všimla, že se opakuje na jedné stránce neustále jedno a to samé slovo, protože zřejmě naše spisovatelka nevěděla, jakým ho má nahradit. Celkem mě to zarazilo. Ale když si uvědomím, že je to první dílo této autorky, tak doufám, že další budou lepší, a dokonce nás možná i překvapí.

Hlavní hrdinka Elena je velice statečné, dobrosrdečné děvče, které dospívá již ve svém nízkém věku. Jak už jsem psala, tak věk mě rozčiloval, ale z jiného úhlu jsem si Elenu oblíbila, ačkoliv byla občas mírně náladová, uvřeštěná, řešila vše složitě, i když to šlo jednudoše, a také se v některých situacích chovala jako dítě, které byla. Elena má ráda svou rodinu, přátele, draky a vše kolem sebe. Dalo by se říci vše, kdyby tu nebyl jeden háček. Její síla. Neumí ji ovládat, a proto často dostává své okolí a sebe do nebezpečí. Síla ji vyčerpává. Je tu ale také jedna úžasná moc, kterou Elena má. Dokáže léčit zranění všech živých. Proto pomáhá alespoň takto. I když ji to také velice vysiluje, tak je Elena vždy šťastná, že mohla někomu pomoci. Občas dokonce zachránit i život.
Michael je o pár let starší než Elena, a byl vybrán jí samotnou, že bude její osobní strážce. Proto Elenu doprovází na všech výpravách, je ji neustále po boku, chrání ji a je jí přítelem, při situacích pěkných i zlých.
Michaleovo chování bylo občas přehnané a nepromyšlené. Je sice pravda, že se osobním strážcem stal brzy, ale občas Elena chránila jeho.

Ačkoliv jsem našla v ději spoustu kladů a záporů, tak jsem si ho velice užila. Jsem ráda, že jsem tomuto dílu dala šanci, a těším se na další díly této série, protože bych ráda věděla, co osud naší milované Eleně přinese.
Knížku můžu doporučit všem milovníkům kouzel, draků a českých autorů. Nemohu ale říci, zda se Vám děj bude líbit, protože každý má jiný názor. Můžu ale podotknout, že to je milounké a čtivé počtení, které by mohl ocenit každý čtenář, který hledá odpočinek. Knížku hodnotím čtyřmi hvězdičkami, ale s vědomím, že hlavní věk jsem vymazala ze své hlavy.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z pěti. 


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

  1. Knižka má krásnu obálku a ako vidím skrýva aj dobrý príbeh :) Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Znie to celkom okej, aj keď autorka sa očividne má kam vyvíjať. Super recenzia.^^

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se taky kniha líbila a těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno