Recenze - Poslední čarodějka - Zpívající město

Název: Poslední čarodějka - Zpívající město
Originální název: Malfuria
Autor: 
Rok vydání: 2014
Rok vydání originálu: 2007
Vazba: vázaná
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment
Série: Poslední čarodějka
Díl v sérii: 1
 Goodreads: 3.60

Anotace: 

Catalina žije poklidným životem u starého malíře map. Učí se u něj jeho krásnému řemeslu.
Jednoho dne připluje do města létající galeona Medúza a z ní vystoupí zlověstné postavy v maskách harlekýnů. Catalinin život se v ten okamžik od základu změní. Harlekýni slídí po městě a šíří kolem sebe chlad, temnotu a strach. Mají jediný úkol: zmocnit se Cataliny a dostat ji na stranu zla. Catalina utíká a s překvapením zjišťuje, že je obdařena prastarými a mocnými čarodějnými schopnosti, které už nikdo jiný neovládá.
 Dokáže Catalina utéct před temnými postavami a zůstat na straně dobra? Nebude to snadné. Své čarodějné schopnosti teprve objevila a její nepřátelé jsou vždycky krok před ní…



 O autorovi:

Německý spisovatel a pedagog Christoph Marzi vyrostl v Obermendigu v Eifelu, vystudoval ekonomii na Mohučské univerzitě a nyní žije se svou ženou Tamarou a jejich třemi dcerami v Saarbrücken. Píše už od patnácti let, inspirují jej především viktoriánští spisovatelé (Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Edgar Allan Poe, Robert Louis Stevenson a Jane Austen), ale i současní autoři, jako kupříkladu Neil Gaiman, Kai Meyer a China Miéville.

 

Zpívající město je kniha, na kterou jsem se velice těšila. Nezaujala mě pouze svou obálkou, která je mimochodem krásná a pasuje k příběhu, ale také anotací, která vypadala slibně a zajímavě.
Do příběhu jsem se pouštěla s chutí a pocitem, že tato knížka bude skvělá a výjimečná. Bohužel jsem se nechala zmýlit. Děj byl nepředvídatelný, čtivý, ale docela často jsem se ztrácela ve městech. Poté jsem je už ani nečetla, protože ty názvy se neustále opakovaly a byly občas i přes celý řádek. Kniha tedy pro mě byla velkým zklamáním, protože jsem čekala něco, co jsem nejspíš očekávat neměla, a proto je mé hodnocení průměrné. Ostatní díly této série si určitě přečtu, ale nevím zda si tento díl někdy přečtu znovu, protože by mi zřejmě nic nedal. Možná bych ho dokonce ohodnotila menším počtem hvězdiček.
Od tohoto autora je Zpívající město první kniha, kterou jsem četla. Christoph Marzi napsal příběh, který mě sice nenadchl, ale získal si mě prostředím a popisováním knihovny, která se v ději objevila. Létající písmenka si létají po knihovně a snaží se skládat slova, která jsou nesmyslná, a proto je musí knihovníci chytat a poté se z nich vyklube nová kniha. Tento kousek příběhu jsem si velice užívala, protože mi něco dal. Byla jsem překvapena, šťastná, že ve mně autor vyvolal takovou představu, protože byla neuvěřitelně nádherná.
Hlavní postavu knihy Catalinu jsem si ihned oblíbila. Byla něčím zvláštní, zajímavá a proto mě jako hlavní hrdinka upoutala. Měla neuvěřitelné nadání. Každý by si přál kreslit mapy, které by se pak staly skutečností. Ale za každé kouzlo se platí. I Catalina tuto skutečnost zjistila. Bohužel na vše, co se kolem ní za pár hodin stalo nebyla připravená. Její opatrovník udělal chybu, že tak dlouho čekal. 
Catalinu jsem vnímala jako hlavní hrdinku, kterou velice obdivuji, protože z dítěte se musela stát během jediného dne žena, na které závisí spoustu životů a osud snad celého světa. Z této situace měla ze začátku strach. Jistě že. Každý by měl, ale obdivovala jsem Catalinu, jak se k tomu všemu postavila. Byla velice statečná.
Jordi je druhá hlavní postava knihy, která byla ve špatnou dobu na špatném místě, a proto se nám do celého příběhu zapletla. Jordi se projevil také jako velice statečný, ale bohužel byl v některých ohledech hloupý. Jednal ihned, ale ne vždy tak, jak by měl. Byl zbrklý. Ale na druhou stranu Catalině velice pomohl a bez něj by byl příběh suchý. Jordi je milý kluk a život ho časem naučí, jak se má správně chovat.

Celý děj knihy se odehrává ve dvou dnech. Čekají nás nepředvídatelné situace, zvraty a spoustu útoků, útěků, slz, štěstí, smutku, ale dokonce i úsměvu. Jelikož byl konec doslova otevřený, a já nevím, jak vše dopadlo, tak se velice těším na další díly, protože mě osud Cataliny a Jordiho velice zajímá.
Knihu doporučuji všem čtenářům. Jak těm mladším, tak těm starším, protože si myslím, že čarodějnice a létající písmenka ocení každý čtenář. I když mě jako čtenáře kniha zklamala, tak neříkám, že byla špatná, a že by se Vám nemohla líbit. Přeci jen každý má jiný pohled na věc, a proto si myslím, že se najdou i ti, kterým tento příběh přiroste k srdíčku a bude jeho oblíbeným. Pokud tedy budete mít možnost, tak si knihu přečtěte a udělejte si na ni vlastní názor, protože si myslím, že to za zkoušku stojí.

Knihu hodnotím třemi hvězdičkami z pěti.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
  Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

  1. Trochu mě zarazilo, že se knížka odehrává ve dvou dnech. A možná kvůli tomu jsem na knihu ještě víc zvědavá. Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno