Recenze - Zlá žena

Počet stran: 248
Nakladatelství: Host
Série: Moisès Corvo
Díl v sérii: 1
Goodreads: 3.92

Anotace:

Barcelona, rok 1911. Chudinskou čtvrtí se šíří podivné zvěsti o příšeře, která v poslední době unesla a zavraždila několik dětí. Policie je bezmocná a navíc ji tento případ ani příliš nezajímá, jedná se totiž o dcery a syny prostitutek, které se často neodváží nahlásit, že se jim ztratilo dítě.
Inspektor Moises Corvo se však rozhodne, že tyto „bezvýznamné vraždy“ nenechá nepotrestané. Ve městě nemá moc dobrou pověst: sem tam si rád přihne, navštěvuje veřejné domy a konflikty často řeší pěstmi nebo pistolí. Vyšetřování ho zavede do luxusního veřejného domu Xalet del Moro a do kasina Arrabassada, za jehož zdmi se odehrávají nelegální obchody, do hospod, divadel, chudinských domů a do ordinace excentrického rakouského lékaře.
Jeho nadřízení tvrdí, že kde není oznámení, nemělo by být ani vyšetřování, avšak inspektor Corvo a jeho kolega Malsano jsou jiného názoru a začnou pátrat na vlastní pěst, přičemž odkryjí nezodpovědnost tehdejší policie a poodhalí rovněž zoufalé podmínky, v nichž žije městská chudina.
Kniha je založena na skutečném případu, který otřásl Barcelonou na začátku 20. století. Hlavní roli v něm hrála „Upírka z ulice Ponent“, jejíž krutost všechny šokovala. Zlá žena je strhující román, který potvrzuje literární talent Marca Pastora.

O autorovi:

Pastor se narodil v Barceloně, vystudoval kriminologii a nyní pracuje na znaleckém forenzním oddělení Katalánské policie. Jako spisovatel má na kontě čtyři romány: Montecristo (2007), Bioko (2013) a L’any de la plaga (Rok pohromy, 2010), na který jsou již prodána filmová práva. Za knihu Zlá žena (2008) získal cenu Premi Crims de Tinta. Všechny romány se vyznačují jasným, ironickým stylem a skvěle prokreslenými postavami, které si dokážou získat přízeň čtenářů. Marc Pastor umí efektně využívat různé jazykové styly a žánry, od dobrodružného románu až po detektivku.

Obálky:

Příběh se odehrává v Barceloně a je na motivy skutečné události, kdy v ulicích začaly mizet děti.
Již na první pohled si můžeme všimnout, velice povedené obálky, která je jak zevnějškem, tak vnitřkem velice úchvatná. Každou kapitolu odděluje obrázek na níž je zachycena například budova, či postava z děje. Kapitoly jsou označeny římskými číslicemi, které na první pohled vypadají také velice pěkně. Co se týče vzhledu knihy, tak bychom si všichni čtenáři mysleli, že se bude jednat o knihu, která bude čtivá, napínavá a strašidelná. Bohužel jsem byla při čtení velice zklamaná, jelikož kniha napínavá až na pár míst nebyla a dokonce nebyla ani strašidelná.
Co se týče čtivosti, tak musím uznat, že se zde našly kapitoly, které se četly špatně a nudily mě. Kniha je psána jak E-formou, tak Ich-formou, co je na začátku trochu matoucí.
Občas mě zarážely řeči o prostitutkách, jelikož mě ty narážky občas přišly docela smutné. Neznamená, že když je žena prostitutka a má dítě, tak je to dítě méně cenné než ostatní. Nebo snad ano?

Celý děj knihy vypráví smrťák, který nás seznamuje s hlavními postavami a my se můžeme seznámit s jejich charaktery, úmysly a úchylkami, které nejsou vždy správné. Dále je tu pak inspektor Corvo, který se po uzavření případu unášení dětí domnívá, že pachatelem nebyl určen správný člověk. Proto se vydává po stopách, aby zjistil, kdo má na svědomí únosy dětí. Musí to být někdo, kdo si myslí, že ho děti dělají nesmrtelným. Má se vydávat za mastičkáře či lékaře. Největší pravděpodobnost je, že za tím vším stojí zlý a krvelačný upír, který se živí na dětech.
Enriqueta je žena, která žije dvojí život. Přes den je na děti milá, vlastně na všechny okolo. V noci je to bestie, která se snaží najít něco, co by jí posílilo. Všichni muži kolem ní běhají jako poskoci a ona je vždy odkopne, jako by byli odpad. Má dceru, kterou nadevše miluje, ale ani přesto není správnou matkou. Může být snad ona tou, které se všichni obávají? Údajná upírka, která unáší děti, vydloubává jim oči z důlku, které si pak dává k večeři?

Co se týče děje této knihy, tak musím uznat, že jsem opravdu netušila, že pro mě může být takovým zklamáním. Jsou zde chvilky, které jsem si vychutnávala, ale po zbytek čtení jsem počítala stránky a doufala, že knihu brzy dočtu. Kdyby zde nebylo vyprávění z pohledu smrťáka, tak si myslím, že by byla kniha záživnější, čtivější a mně by se rozhodně více líbila. Může Vám přijít velice divné, že knihu hodnotím třemi hvězdičkami, ale ta jedna hvězdička patří vzhledu knihy, protože ten se opravdu musí ocenit, protože mě uchvátil. Jak se říká nesuď knihu podle obalu, tak zde se mi to ukázalo, že bych vážně neměla. Rozhodně Vás od tohoto díla neodrazuji, protože se jistě najdou i ti, kteří si knihu oblíbí a bude se jim líbit.

Knihu hodnotím 2,5 hvězdičkami z pěti.

Moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.