Recenze - Hněv bohů

Rok vydání originálu: 2011
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment
Série: Kane Chronicles
Díl v sérii: 2
Goodreads: 4.21 (77, 799 hodnocení)

Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat… Druhý díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida.

Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Poté, co Carter se Sadie zjistili, že v jejich krvi koluje mocná síla faraonů, se jejich životy změnili od základu. Každý den jim chystá novou výzvu, která je vždy nebezpečná a není snadné všem nestvůrám čelit.
Had Apop má v plánu spolknout slunce a nastavit věčnou vládu chaosu.
Carter se Sadie mají plán. Musí naleznout tři svitky, díky kterým probudí boha slunce Rea.
Apop se brzy probudí a Carter se Sadie mají pouze tři dny na záchranu celého lidstva.
Cesta je čeká nelehká. Podaří se nezkušeným, mladým a občas vystrašeným hrdinům zachránit svět?

Hněv bohů je druhým dílem trilogie od Ricka Riordana, který také napsal velice oblíbenou populární sérii Percyho Jacksona a Bohy Olympu. Jeho styl psaní je velice čtivý, plný dobrodružství, strachu a boje o přežití, mladých hrdinů, přátelství, ale hlavně statečnosti a rychlého jednání. Jeho příběhy obsahují mnoho nečekaných zvratů, jsou nepředvídatelné a během čtení se čtenář cítí, jako by bojoval s příšerami on.
Druhý díl je oproti první krapet slabší, ale to nic nemění na tom, že trilogie Cartera Kanea je velice povedená série, která si získala srdce mnoha čtenářů. Oproti prvnímu dílu je zde ale více napětí, akce a bojů. Čtenář se během četby nejednou zasměje, protože Carter a Sadie svými dialogy překvapí nejen mladšího čtenáře.
O Egyptské mytologii se dozvíme spoustu nových informací.
Kniha je nejen zábavná, ale i poučná.

Stejně tak jako v prvním dílem je kniha vyprávěna z pohledu Cartera a Sadie, pomocí digitální nahrávky. Jelikož jsou hrdinové starší, tak je jejich jednání o něco dospělejší. Sadie se již nechová jako dítě, je statečnější, odvážnější, chytřejší a jedná opatrněji a chytřeji, než v předchozím díle. Z Cartera se také stal odvážnější mladík, který ačkoliv svou sestru popichuje, tak ji má velice rád. Jejich sourozenecké poutu je velice silné.

Hněv bohů je nejen pro mladší, ale také pro starší čtenáře knih, kteří mají rádi Ricka Riordana. nebo Egyptskou mytologii, která je plná tajemství. Hieroglyfy, které doplňují vyprávění našich dvou hlavních hrdinů jsou velice pěkně zpracované a zkrášlují atmosféru knihy.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.