Recenze - Rozhodující bitva

Rok vydání originálu: 2011
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment
Série: Kane Chronicles
Díl v sérii: 3
Goodreads: 4.28 (49, 294 hodnocení)

Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají… Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí. Závěrečný díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida a Ohnivý trůn.

Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Již rok uběhl od chvíle, kdy se Carter se Sadie dozvěděli, že v jejich krvi koluje silná moc faraonů.
Během této kratičké doby bojovali s nejednou nestvůrou. Museli rychle dospět a čelit osudu, který jim život přichystal. Na jejich rozhodnutích závisí celý svět. Každičká chyba může vyvolat pohromu.
Cvičí mladé mágy a potřebují spojence, kteří by s nimi bojovali v Rozhodující bitvě, která bude nebezpečná a mnoho bojovníků přijde o život. Carter se Sadie si nemůžou dovolit prohrát. Bůh chaosu Apop je velice silný. Kdyby začal vládnout světu, bylo by vše ztraceno.

Rozhodující bitva je třetím a zároveň posledním dílem Cartera Kanea od autora Ricka Riordana, který má na svědomí sérii Percy Jackson a Bohové Olympu. Jeho knihy jsou velice známé. Jsou určeny mladším věkovým kategoriím, ale i starší čtenář podlehne jeho dílům, jelikož jsou čtivá, plná dobrodružství a vrací čtenáře do dětských let, kdy toužil umět kouzlit, či být vládcem světa.

Závěrečný díl je nejtenčím dílem série, ale zároveň nejčtivějším. Akce přímo překypuje ze stránek. Čtenář je vtažen do vtipného děje, který doprovází pohledy obou postav. Opět jako u předchozích dílů Carter se Sadie vyprávějí své dobrodružství pomocí digitálního nahrávače. Během vyprávění se nejednou popichují, hašteří, si vtipkují na účet druhého.

Zakončení série o mladých a statečných sourozencích, které čeká dlouhá cesta životem je velice povedená. Během putování s našimi hrdiny je čtenář obohacen Egyptskou mytologií, která je založena na pravdě. Hieroglyfy obohacují téměř každou stránku a dodávají knize Egyptskou atmosféru.
Také můžeme vnímat značné změny ve vztahu Cartera a Sadie. V prvním díle se nemohli vystát, ale po roce jsou si velice blízcí, jelikož je jejich dobrodružství spojilo.
Tato třídílná série má jistě čtenářům co nabídnout. A není toho málo.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z pěti.