Recenze - Saeculum

Nakladatelství: Fragment
Série: -
Díl v sérii: -
Goodreads: 3.97

Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako
výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí
na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře. Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich…

Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně?

Nechá je les vůbec odejít?

Po střední škole vystudovala japanistiku, žurnalistiku, právo a divadelní vědu. V roce 2 000 vyhlásila Rakouská televize ORF soutěž pro scénaristy do které se zapojila. Soutěž sice nevyhrála, ale svůj rukopis poslala několika nakladatelům. Za dva roky jí vyšla první kniha a tak od roku 2003 vydává knihy a sama na otázku odkdy píše odpovídá „Odjakživa. Sice to není tak docela pravda, ale prostě to zní správně. Popravdě bych řekla, že psát jsem opravdu chtěla vždy, jen jsem neměla chuť vzít do ruky papír."

Saeculum je název skupinky lidí, kteří se vydávají do zakletého lesa na několika denní výlet. Na své dobrodružství se vydávají bez veškerých vymožeností 21. století, konkrétně do doby středověku.
Výlet do lesa se na první pohled může zdát jako skvělý adrenalinový zážitek, ale opak je pravdou. Nečekaně se začínají ztrácet lidé a z poklidného výletu se stává strach o život a obavy z kletby, která je v lese pronásleduje.

Ursula je velice oblíbená autorka. Z jejího pera u nás vyšly již tři knihy. Saeculum, Pět a Erebos. Všechny knihy sklidily obrovský úspěch a mezi čtenáři jsou velice oblíbené. Její styl psaní má rád každý čtenář a knihy, které Ursula napsala jsou napínavé a čtivé od začátku až do konce. Ursula je skvělá volba pro všechny tipy čtenářů, jelikož její knihy od začátku děje nepustí čtenáře od četby. Styl psaní je poutavý a rozhodně stojí za přečtení.

Co se týče obálky knihy, tak je velmi povedená a krásně barevně ladí. Zaujme snad každého čtenáře již na první pohled a vnutí mu pocit chtít si knihu přečíst. Ačkoliv je obálka velice krásná a pěkně zpracovaná bohužel je v papírovém obalu. Knihy, které mají více, jak 400 stran by měly mít pevný obal nejen díky uchování pěkného stavu knihy, ale čtenáři by se lépe četla. Papírový obal se špatně drží a často se ohýbá.

V postavách se na začátku knihy velice špatně orientuje, ale po delším čtení se orientovanost lepší a je jednoduché si uvědomit o jakou postavu se jedná.
Každá postava má svůj charakter a velice snadno si ji oblíbíte.

Závěrem bych ráda doporučila knihu všem milovníkům thrillerů a napínavých knih bez předvídatelného konce. 480 stran uteče čtenáři jako voda. Kniha nabízí velice propracovaný a úžasný příběh, který zanechá ve čtenáři spoustu otázek a příjemných chvilek u čtení. Seacelum stojí rozhodně za vaši pozornost.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.